دستگاه کارتخوان شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های کارتخوان مناسب | آذرپال

دستگاه کارتخوان شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
وقتی صاحبان کسب و کار در مورد نوع کارتخوانی که میخواهند برای تجارت خود استفاده کنند تصمیم می گیرند ، معمولا تحقیقات زیاد ی انجام می دهند. به این ترتیب ، در مورد انواع مختلف را ارزیابی کرده و معایب و مزایای آن ها را می سنجند. جالب است بدانید بسته به حرفه و صنعتی که در آن مشغول هستید نوع کارتخوان می تواند متفاوت باشد.
با تمام این تفاسیر داشتن کارتخوان هیچ ارتباطی به میزان کوچکی و یا بزرگی تجارت شما نخواهد داشت ، اما توجه به این نکته ضروری است که یک کارتخوان مناسب و مطلوب می بایست ویژگی های زیر را داشته باشد :
• باید کارآمد باشد
یک دستگاه کارتخوان خوب نه تنها باید کارآیی آسانی داشته باشد بلکه می بایست قادر به رمزگشایی و انتقال سریع اطلاعات کارت نیز باشد. به این ترتیب روند چک کردن ریز عملیات برای کاربران و پذیرندگان دستگاه کارتخوان ساده تر و راحت خواهد بود.
در واقع زمانی که مشتریان مجبور نیستند برای خرید خود مدت طولانی صبر کنند پس حس رضایت آنها از خرید بیشتر شده و جزو مشتریان وفادار شما خواهند ماند.
• یک دستگاه مناسب و درخور باید از حریم خصوصی داده ها حفاظت کند
صاحب دستگاه کارتخوان و مشتری وی می خواهند اطمینان داشته باشند که در هنگان خرید اطلاعات کارت بانکی آنها ایمن خواهد بود. اگر شرکتی حفظ حریم خصوصی کارت ها را نقض کند در این صورت تاثیرات منفی بر روی وفاداران مشتریان خواهند داشت. در اصل عدم حفظ این حریم سبب نارضایتی مشتریان شده و به نوعی سرقت اطلاعات محسوب می گردد.
• یک دستگاه خوب باید قابلیت انجام تراکنش از تمامی کارت های بانکی را داشته باشد
مردم همیشه برای انجام پرداخت ها تنها از کارت های بانکی موجود استفاده نمی کنند بلکه گاهی این پرداخت از طریق کارت های هدیه ، بن کارت ها و از این قبیل کارت های اعتباری صورت می گیرد. لذا باید کارتخوان شما قابلیت انجام تمامی این تراکنش ها را داشته باشد.
• دستگاه باید قادر باشد تراشه های EMV را بخواند
EMV در واقع تراشه ای هست که امکان پرداخت را با کارت های پرداخت هوشمند برای پایانه های پرداخت و خودپردازها سازگار می سازد. خواندن EMV توسط دستگاه کارتخوان می تواند شامل 2 حالت باشد. یکی خواندن از طریق کارت های تماسی و دیگری خواندن از طریق کارت های غیر تماسی. کارت هوشمند غیر تماسی دارای یک ریز پردازنده در داخل کارت است که قابل رویت نیست. این کارت‌ها بدون تماس و با تکنولوژی القاء Radio Frequency با دستگاه کارت خوان ارتباط برقرار می‌کنند. فقط کافی است این کارت در نزدیکی دستگاه قرار گیرد.با ایجاد یک میدان مغناطیسی با دستگاه کارت خوان ارتباط برقرار میکند.و بسته به بزرگی میدان مغناطیسی ایجاد شده گاهی در فواصل کوچک و گاهی در فواصل چند متری کارت خوانده میشود.