داستان موفقیت ما

من مهدی زورمند هستم، موسس و مدیر عامل شرکت آذر پشتیبان الکترونیک که به اختصار آذرپال نامیده میشود. ابتدا از یک شغل شرکتی شروع به کار کردم و به لطف خدا و تلاش شبانهروزی خود و دوستانم، یک مجموعه قوی و منسجم را در زمینه دستگاههای کارت خوان بانکی تشکیل دادیم و در حال حاضر با نزدیک به 10 سال سابقه، نماینده رسمی شرکت پرداخت الکترونیک سداد در حوزه بازاریابی، نصب و پشتیبانی دستگاههای کارت خوان بانکی و همچنین نماینده رسمی فن آوا کارت در حوزه خرید و فروش دستگاههای کارت خوان سیار هستیم.
این داستان برای کسی نوشته شده است که فکر میکند در داخل ایران کار زیادی برای انجام دادن نیست. درست است که وضعیت اقتصادی کشور چندان مطلوب نیست اما دوستانی هستند که از خلـاءهای موجود در کشور، نهایت استفاده را میبرند و با کارآفرینی هم به کشور و شهر خودشان خدمت میکنند و هم برای عدهای جوان کار و شغل فراهم میکنند. این داستان برای شمایی نوشته شده است که احساس میکنید میتوانید بیش از یک کارمند شرکتی یا اداری باشید و توانایی شروع یک کسب و کار و مدیریت نیروی انسانی را دارید.
و اما داستان ما...
من در شهریور سال 89 در شرکت آسان پرداخت به عنوان یک کارمند مشغول به کار شدم. از بَدو ورود به شرکت، فرصتها را دنبال و بررسی میکردم. پروژه آسان پرداخت در استان به تازگی پا گرفته بود و ظرفیت رشد در استان را داشت. من و چند نفر از دوستانم این ظرفیت را مشاهده کردیم و ظرف تقریبا 6 ماه در اول اسفند 89 شرکتی بنام آذر پشتیبان الکترونیک تاسیس کردیم. ابتدا به طور شفاهی و غیر رسمـی، امور مربوط به پروژه آسان پرداخت را انجام میدادیم، سپس با سماجتی که به خرج دادیم، توانستیم یکی از شرکای نمایندگی آسان پرداخت در استان شویم به طوری که بیشتر محورهای عمـلـیاتی بازاریابی، نصب و پشتیبانی دستگاههای کارت خوان بانکی در سمت ما انجام میشد. ما توانستیم تا اواخر سال 92 جمعاً 7000 پایانه فروشگاهی از بانکهای مسکن، تجارت و گردشگری را در استان نصب و راهاندازی کنیم. و این یک شروع خوب و قدرتمند برای ما بود.
به موازارت پروژه آسان پرداخت، ما پروژه دیگری را هم از دی ماه سال 90 کلید زده بودیم. این پروژه، از شرکت پرداخت اول کیش بود که نمایندگی خدمات جیرینگ در استان را به ما واگذار میکرد و تا اوایل نیمسال دوم سال 91 ادامه داشت.
همچنان به تلاش خود ادامه میدادیم و هر روز از روز قبل مصممتر شده بودیم. به لطف خدا و با داشتن همکارانی دلسوز و متعهد، توانستیم در اسفند 92 پروژه بازاریابی و توسعه بازار شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگارد در استان را به دست بگیریم و در کمتر از سه ماه، حدود 600 پایانه فروشگاهی پر تراکنش را نصب و راهاندازی کردیم.
به مرور زمان بر اثر مشاهدات بیشتری که داشتیم و تجریبات ارزشمندی که در طول مسیر کسب کرده بودیم، گامهای خود را بزرگتر کرده و جایگاه خود را در حوزه دستگاههای کارت خوان بانکی در استان تـثبـیت کردیم. به طوری که مصادف با پایان پروژه قبلی، مسئولیت دو پروژه دیگر از شرکت ایران کیش در حوزه بازاریابی و توسعه بازار و نصب و پشتیبانی دستگاههای کارت خوان بانکی را در استان به عهده گرفتیم. و پروژه پشتیبانی را تا سال 94 و توسعه بازار را تا سال 96 ادامه دادیم. و بیش از 3700 پایانه فروشگاهی را در استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بازاریابی و 6000 دستگاه را در استان آذربایجان شرقی پشتیبانی و به طور میانگین 800 دستگاه را در استان آذربایجان شرقی نصب و راهاندازی کردیم.
و در بهار سال 96 از شرکت پرداخت الکترونیک سداد، پروژه آلـیـن کیش را برنده شدیم که به بازاریابی، نصب و پشتیبانی پایانههای فروشگاهی بانک ملی در استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی مربوط میشد. خوب است بدانید که شرکت سداد یکی از شرکتهای 12 گانههای مجوزدار شاپرک است. این شرکتهای 12 گانه تامین کنندگان درگاههای پرداخت الکترونیک هستند و ما در آذرپال تامین کننده ابزارهای لازم این درگاهها هستیم. و تاکنون در استانهای آذربایجان شرقی، غربی و استان فارس بیش از 4000 نصب پایانه موفق را به ثبت رسانیدهایم. این پروژه در حال حاضر همچنان با قدرت در حال اجراست.
حدود یکسال پس از اخذ نمایندگی آلـیـن کـیش، در تابستان 97، موفق به دریافت نمایندگی رسمی شرکت فناوا کارت شدیم که در حوزه خرید و فروش، نصب و پشتیبانی دستگاههای کارت خوان سیار فعالیت میکند. این پروژه همزمان با پروژه آلـیـن کـیش در حال اجرا بوده و تا کنون توانستهایم بیش از 9000 پذیرنده فروشگاهی را در 11 استان کشور بازاریابی و تامین کنیم.
کلام مختصر آنکه: شرکت آذرپال به طور تخصصی و از ابتدا ، بازار و پشتیبانی دستگاههای کارت خوان بانکی را دنبال کرده و در این راستا پروژههای مختلفی را در استانهای مختلف کشور اجرا کرده و به ثـبـت رسانیده است. از شراکت در یک پروژه شروع کرده و در این مسیر، پیـوسته نحوه حرکت خود را ارزیابی کرده و سعی کرده با تلـاش جمعی رو به جلو حرکت کند. با نزدیک به 10 سال سابقه در حوزه بازاریابی و پشتیبانی پایانههای فروشگاهی و بانکی، جایگاه خود را در میان سازمانهای هدف، مشتریان و پذیرندگان تثبیت کرده و اهداف بلندتری را دنبال میکند.